Ponudba

ZA NOSEČNICE

Vadba za nosečnice je naša unikatna zgodba, ki jo kreiramo že od leta 2006, v katero se vpleta tudi priprava na porod in krepitev mišic medeničnega dna. Ker bodoča mati potrebuje širše zastavljen program in ne zgolj krepitev in ohranjanje mišičnega ravnovesja in moči, smo ustvarili program vadbe za nosečnice, ki zagotavlja bolj celostno obravnavo. Primeren je za vsako nosečnico od prvega dne do poroda. Program vadbe prilagojeno nosečnicam izvajamo na posebej oblikovanih pripomočkih, ki preprečujejo vsakršne pritiske na trebušni predel nosečnice in podpirajo obremenjene dele hrbtenice in upoštevamo vse varnostne napotke Svetovne zdravstvene organizacije pri vadbi z nosečnicami. Med porodom je najbolj naravno, da se ves čas diha počasi in preko dihalne mišice diafragme, kar pri programu tudi vsakič znova treniramo. Program za nosečnice je namenjen nosečnici, ki preživlja zdravo nosečnost. Število bodočih mamic v skupini je omejeno.

Poseben zdravniški nadzor je nujen, če imate katerokoli srčno ali dihalno bolezen, diabetes (ne glede na to, kdaj se je pojavil), visok krvni pritisk (tudi če se vam je pojavil šele z nosečnostjo), če ste že kdaj predčasno rodile ali splavile ali v primeru placente previe (ugnezdenje posteljice nad materničnim vratom). Zdrava nosečnica naj bi se gibala vsak dan in aktivnost obdržala v vsakdanjem življenju ves čas nosečnosti. Če nosečnost poteka brez težav, izogibanje fizičnim aktivnostim v prilagojeni obliki kot je pilates za nosečnice, nima pomena. Pred pričetkom programa za nosečnice je obvezno uvajanje. V skupini je lahko do deset nosečnic.

TERMINI

  • torek 10:30,
  • torek in četrtek 18:30​ in
  • petek 10:15

Vadbo za nosečnice izvajamo izključno v studiu Peti element v Trnovem, Ljubljana. Prostori so vzdrževani, prezračevani in klimatizirani, na voljo imamo vse pripomočke potrebne za varnost nosečnice, s čimer lahko zagotavljamo vsakič znova ustrezno vadbeno izkušnjo.

OPIS NOSEČNIŠKEGA PROGRAMA

Prenatalna vadba je sestavljena iz 45 minutnega dela, kjer izvajamo raznolike vaje - mešanica krepitve, pretegovanja, mobilizacije in raztezanja. Za boljšo stimulacijo, poleg podpornikov za zapestje za preprečevanje utesnitve karpalnega kanala, uporabljamo še z elastike, težke žogice kot uteži, valje, velike žoge, neelastične trakove, rotacijske diske, podpornike za hrbtenico, nestabilne blazinice, manšetne elastike in pripomoček MOTR. Pri vsaki vaji poudarjamo na kakšen način uporabljati mišice v telesu za podporo trupa kot stabilizaciji, kar bo pri porodu, v fazi iztisa, pripomoglo pri potiskanju otroka na svet. Med vsako vajo seznanjamo nosečnice z informacijami kot so vpliv hormona relaksina na telo, kakšne težave povzroča utesnitev karpalnega kanala, zakaj je priporočljivo ležati na levem boku in ne na hrbtu, zakaj pride do povečane utrujenosti, kako to, da ima večina nosečnic težave s slabšo prehodnostjo nosne sluznice, kako vplivajo napete mišice vratu na počutje, kakšnim mišičnim skrajšavam so nosečnice podvržene in katere vaje so učinkovite za zmanjšanje zatekanja in boljšo prekrvljenost nog.

Po 45 minutnem gibalnem delu, sledi vsakokratno ozaveščanje porodnih faz. V prvi porodni fazi je priporočljivo globoko, počasno diafragmalno dihanje. Ko postanejo popadki pogostejši in intenzivnejši, se ob materničnih kontrakcijah poslužujemo počasnega, še vedno poglobljenega diafragmalnega dihanja. Veliko nosečnic med porodom, zaradi intenzivnih materničnih krčev, niso zmožne učinkovite sprostitve mišic trupa, ki je za lažje odpiranje porodne poti nujno trenirati diafragmalno dihanje, ga ozaveščati in redno prakticirati, da bo nosečnica v vitalnem trenutku znala uporabiti dihanje kot orodje za sproščanje telesa. V drugi porodni fazi pride na vrsto spuščanje ploda, popadki so pogostejši in intenzivnejši, kar se konča z izstisom ploda, ko se maternični vrat odpre 10 cm. Takrat se porod približuje koncu, saj prihaja faza iztisa. V tej fazi ženska sodeluje z babico za varovanje presredka in bo za iztis uporabila mišice trupa, ki jih pri programu za nosečnice v prvem delu krepitve ozaveščamo (za iztis otroka brez asistence). Pomembno je, da bodoča mamica pritisk vrši brez napenjanja ramen in vratnih mišic - plod se mora pritiskati navzdol, kar vizualiziramo na uri, tudi z vokalizacijo. Takoj po rojstvu otroka maternica utripa, sledi ji še porod posteljice s tretjo in četrto porodno fazo. Zadnji dve dobi sta izjemno nežni v primerjavi s porodom otroka, zato navodil o posebnem dihanju ni. Pomembno je, da ženska ostane sproščena in diha diafragmalno. Nekaj ur po porodu maternični krči popolnoma izginejo.

Po opisu porodnih faz in po dihalnih vajah, sledi krepitev mišic medeničnega dna. Kondicioniranje mišic medeničnega dna izvajamo za preprečevanje urninske inkontinence, boljšo podpori maternici, kvalitetnejšemu čutenju mišic (ki jih je potrebno med porodom sprostiti), hkrati pa mišice služijo kot podpora medenici s primarno funkcijo stabilizacije. Konec programa za nosečnice vedno končamo s sproščanjem.

Cenik
Urnik

Vadba za nosečnice ne predstavlja klasičnega pilatesa, saj je za bodočo mamico lahko neprimeren. Vaje klasičnega pilates repertoarja smo zamenjali za korekturne vaje, prilagojene telesu nosečnice in predvsem bolj varne, ki ne vplivajo neposredno na krepitev površinskih trebušnih mišic. Po krepitvi, raztezanju in mobilizaciji skrbimo za ozaveščanje porodnih faz, izolirano krepimo mišice medeničnega dna in vizualiziramo stik s plodom. Z velikim poudarkom na dihalne vaje smo program za nosečnice obogatili z dodatno noto priprave na porod, ki igra vitalno vlogo pri razumevanju poroda in sproščenosti ob vsakokratnem materničnem krču. Ko ste korak bližje, da prvič zazrete svojega otroka, je namreč pomembno, da imate pod kontrolo svoje dihanje in napetost. Naučite se poslušati sebe.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana