O nas

Bolečina v rami in nihajne vaje

Žiga Tavčar, Peti element studio

Ramenski sklep je eden najbolj gibljivih in dinamičnih sklepov v našem telesu. Zaradi svoje zgradbe ter funkcije, tako v vsakodnevnem življenju, kot tudi športu, se nemalokrat srečamo z bolečino v tem predelu. Predstavljamo nihajne vaje kot odlično alternativo takojšnji obravnavi.

Najpogostejše poškodbe mehkih tkiv pri bolečinah v rami zajemajo poškodbo rotatorne manšete, labruma, nestabilnost, vnetje burze, artritis, adhezivni kapsulitis (sindrom zamrznjene rame), zlomi ključnice in nadlakti in izpah rame. Ena izmed vaj, ki se že več desetletji uporablja za zmanjšanje bolečine v ramenskem sklepu so nihajne vaje. Izzovejo rahlo trakcijo in oscilacijo sklepa, kar pripomore k zmanjšani bolečini, povečanem dotoku hranil v sklepni prostor in možnostjo nebolečega položaja same rame, ki je brez razbremenitve otežen. Naredite nekaj zase in začnite z diagnostično uro od kje izvirajo težave, nato pa si rezervirajte uvajalno uro z našimi strokovnjaki.

Najpogosteje se izvajajo v stoječem in ležečem položaju.

  • Postavite se ob mizo in naslonite nebolečo roko na podlago mize.
  • Rahlo pokrčite kolena in dodajte rahel predklon v trupu ter dovolite, da vam boleča prosto visi. Po potrebi dodajte rahel prenos teže na zunanjo nogo.
  • Pričnite s kroženjem v ramenskem obroču, na začetku naj bo krog manjen (30 cm premera). Za izvajanjem krogov si ne pomagajte z dodatno aktivacjo ramenskih mišič, predstavljajte si, da je roka ‘težka’ in za izvajanje kroga izkoriščate samo zagon, ki ga počasi zgradite s celim telesom.
  • Nadaljujte 30 sekund in postopoma podaljšujte na 3 do 5 minut.
  • Vajo lahko izvajate večkrat dnevno.

Kljub temu, da se nihajne vaje pogosto uporabljajo po operacijah, so učinkovite tudi pri bolečinah v rami, ki niso posledica le-te. Za optimalne rezultate je priporočljivo dodatno izvajanje vaj za izboljšanje mišične moči, stabilizacijo, sproščanje in propriocepcijo, ki pa so odvisne od samega vzroka bolečine. V kolikor vam ta vaja poveča bolečino takoj prenehanje. Če se pojavi mravlinčenje v dlani si vzemite počitek preden poskusite znova, ne izvajajte kljub mravljincem.

Ne pozabite, da je uravnovešena moč in enakomerna gibljivost osnova dolgoročnega zdravja tako za vašo ramo, kot vse sklepe v telesu. Vabimo vas k lastnemu raziskovanju in hkrati predlagamo, da preberete preostale članke. Največja naložba je namreč investicija vase. Več o nas si lahko preberete tukaj, sicer pa nas lahko kontaktirate sedem dni v tednu preko naših kontaktov.

Ekipa

Peti element prezentira STOTT PILATES® in GYROTONIC® in GYROKINESIS® tehniko po mednarodnih standardih ter post-rehabilitacijo, masažo, trigger point terapijo, sprostitev fascije in NMT.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana