O nas

Kako stopnjevati brez poškodb

VSAK ZAČETEK JE TEŽEK, ZATO JE TREBA STOPNJEVATI GLEDE NA ZMOŽNOSTI, POČASI

Glavna komponenta poškodbe je prekomerno, prehitro, v (pre)kratkem časovnem obdobju. Naše telo za zdravje in ustrezno funkcijo potrebuje gibanje, vendar ga je lahko tudi hitro preveč. Z leti izgubljamo na elastičnosti in moči, zato je identifikacija s tistim, kar je naše telo včasih zmoglo, popolno nepotrebno in celo škodljivo. Primerjava, kaj smo uspeli zdržati pred 10 leti, ima malo skupnega z današnjim časom. Pravi odgovor v tem, da ne pretiravamo, se ne poškodujemo in zares prejmemo dozo napora in sil, ki jih telo rabi, je v analizi. K pravi izbiri obremenitev doprinese analiza navad, mišične vzdržljivosti in testov, ki pomagajo identificirati šibkosti in predele, ki potrebujejo napredek. Vsak od nas ima torej možnost napredovanja, odvisno je le ali uporabimo zadostne sile, da ne ostajamo v optimumu ali se poškodujemo. Zato pri nas začenjamo vedno z uvajanjem, da vas spoznamo in na podlagi vseh analiz, zabeležimo telesne značilnosti.

Kar tudi velja je, da ni vse za vsakogar. Vsak od nas potrebuje svoj nabor vaj, položajev in vadbeni koncept, ki mu ne jemlje energije, ki ga ne sili v prevelika dostopanja in nenazadnje, ki ne dozira prevelike napore, kar bi lahko vodilo v poškodbe. Pogosto se o razlogi za začetek bolečin govori o nedejavnosti, redkeje o prekomerni dejavnosti Gibanje je zdravilo, a je pomembna njegova doza, njegova jemanje kdaj in predvsem personalizacija vzorec gibanja glede na starost, preteklost in življenjski slog. Držimo se prepričanja, da je potrebno vsak vadbeni program prilagoditi, zato je pri uvajanju potrebno natančno seznanjanje z vašo zgodovino. Gre za prstni odtis, ki nam nariše mapo in strategijo, saj je vse odvisno od vaše pripravljenosti in motivacije.

Vzajemno delovanje je ključ do želenih rezultatov pa naj si bo to:

  • zmanjšanje bolečine
  • povečanje stabilnosti in moči
  • zmanjšanje vnetnih metabolitov
  • povečanje razbremenitve in rehidracije
  • izboljšanje počutja in vračanje ravnovesja
  • ali preventiva.

Ne obstaja namreč univerzalna vaja ali enostaven recept. Raznolikost je v naši evolucijski kodi in prav je, da jo upoštevamo med vsakim vadbenim treningom. Manj je več ali trenirajte inteligentno. Sicer pa smo zbrali generalne težavne vaje za križ, ki lahko povzročajo napetosti v primeru akutnih epizod - oglejte si jih tukaj.

Ekipa

Peti element prezentira STOTT PILATES® in GYROTONIC® in GYROKINESIS® tehniko po mednarodnih standardih ter post-rehabilitacijo, masažo, trigger point terapijo, sprostitev fascije in NMT.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana