O nas

Zakaj močne mišice medeničnega dna niso dovolj?

ZAKAJ ZA ZDRAVJE MEDENIČNEGA DNA, MOČNE MIŠICE MEDENIČNEGA DNA NISO DOVOLJ?

Tina Zdešar

Mišice medeničnega dna se nahajajo na dnu medenice. Potekajo od sramnice do trtice, se pripenjajo iz ene na drugo sedno kost in tako zapirajo medenični izhod. Preko vezivnega tkiva se povezujejo z mišicami trebušne stene, kolki pa tudi dihalnimi mišicami in celo čeljustnim sklepom ter stopali. Njihova večplastnost preprečuje inkontinenco, zagotavlja podporo organom medenice in trebušne votline, pomaga pri vzpostavljanju znotraj trebušnega pritiska ter podpori hrbtenice, medenice in kolkov. Zato je ohranjanje zdravja mišic medeničnega dna pomembno za obvladovanje bolečin in dobro počutje.

Redno izvajanje klasičnih Keglovih vaj pa navadno ne prinaša želenih rezultatov, kajti mišice medeničnega dna delujejo najbolje, ko so dovolj elastične, močne in brez miofascialnih prožilnih točk. Klasične vaje se tako osredotočajo na krepitev, vendar pozabljajo, da je potrebno mišice medeničnega dna tudi sprostiti. Pravo razmerje med krepitvijo in sprostitvijo povečuje elastično kapaciteto mišičnih vlaken. Dober tonus in elastičnost mišic sta pomembna za zdravje. Keglove vaje so lahko koristne v celotnem življenjskem obdobju, vendar je pomembno, da pri obravnavi mišic medeničnega dna upoštevamo njihov namen in funkcijo. Redno izvajanje omenjenih vaj je lahko učinkovito, dodajanje sproščanja preko tako imenovanih obratnih Keglovih vaj, kjer je osredotočenost usmerjena na sprostitev in razteg mišic, pa predstavlja bolj kompleksno in celostno vadbo mišic medeničnega dna. Preko klasičnih Keglovih vaj krepimo mišice, preko obratnih Keglovih vaj pa te iste mišične skupine podaljšamo in sprostimo, kar vodi do boljših rezultatov. S sproščanjem mišic medeničnega dna zmanjšamo verjetnost, da bi te iste prekomerno napete mišice povzročale težave kot so inkontinenca, bolečine med spolnim odnosom, motnje v spolnosti, težave z zaprtjem, slabše vzpostavljanje znotraj trebušnega pritiska in bolečine v križu.

Bolj kot krepitev mišic medeničnega dna preko klasičnih Keglovih vaj, je pomembna elastičnost teh mišic, gibljivost kolkov in hrbtenice, vzpostavljanje pravilnega preponskega dihanja, ozaveščenost medenice, to da vemo kje se medenica nahaja med hojo, stojo, sedenjem in izvajanjem vaj. Nekaj počepov dnevno, pitje zadostne količine čiste vode, vsakodnevna hoja in pravilno iztrebljanje s koleni višje od kolkov bo pomagalo pri ohranjanju in vračanju zdravja medeničnemu dnu. V primeru rednega izvajanja Keglovih vaj pa ne pozabite na obratne Keglove vaje, kjer naj bo v ospredju sprostitev teh mišic. Da bodo mišice medeničnega dna tako močne kot tudi prožne in dovolj elastične za premagovanje vsakodnevnih obremenitev. Vabimo vas k lastnemu raziskovanju in hkrati predlagamo, da preberete preostale članke. Največja naložba je namreč investicija vase. Več o nas si lahko preberete tukaj, sicer pa nas lahko kontaktirate sedem dni v tednu preko naših kontaktov.

Ekipa

Peti element prezentira STOTT PILATES® in GYROTONIC® in GYROKINESIS® tehniko po mednarodnih standardih ter post-rehabilitacijo, masažo, trigger point terapijo, sprostitev fascije in NMT.

Peti element studio
Barjanska 62, 1000 Ljubljana